Translate

piątek, 24 października 2014

Zupa z dyni

Bogactwo jesiennych warzyw zachęca do kulinarnych ekscesów.
Przebojem z minionego sezonu jest u mnie
zupa z dyni.
Jest przebojem dzięki curry, za sprawą której cała familia zgodnie okrzyknęła zupę
mistrzostwem świata.
Jak ją zrobić? Proszę bardzo:
Dynię umyć, obrać, pokroić w kostkę,posolić i upiec na blasze (papierze ) ok. 20- 30 minut w 180 *.
W garnku ugotować wywar z : marchewek, pietruszki, cebuli, ziemniaka.
Dodać upieczone kawałki dyni. Wrzucić też sparzone i obrane pomidory (2-3). Chwilę pogotować, zblendować. Doprawić solą, wyciśniętym czosnkiem, pieprzem i CURRY. Dodać łyżeczkę masła.
Podawać udekorowaną na talerzu natka pietruszki i kleksem z jogurtu naturalnego.
Ja jeszcze posypuję groszkiem ptysiowym, ale nie trzeba ;)
SMACZNEGO

 



5 komentarzy:

  1. Spisałam sobie przepis, spodobał mi się, chyba sprobuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O pomidorach zapomniałam. Naprawiłam błąd :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz w tym roku, będąc w służbowej podróży,jadłam zupę dyniową i jest oczarowana, nie wiedziałam, że jest taka pyszna :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to w życiu bywa, diabeł tkwi w szczegółach czyli... w tym przypadku w przyprawach :) Każda dyniowa jest inna. Dobrze, że trafiłaś na "swoje" przyprawy, bo mogło być ... hmmm... zaskoczenie ;)

    OdpowiedzUsuń